Valóban ez az egyetlen oka a viccből lopás tilalmának?
Látszólag súlyosabb dologról van szó, még ha nem is szokik rá, akkor is a meglopottság érzését okozza a másiknak!
אָסוּר לִגְנֹב כָּל שֶׁהוּא דִּין תּוֹרָה. וְאָסוּר לִגְנֹב דֶּרֶךְ שְׂחוֹק אוֹ לִגְנֹב עַל מְנָת לְהַחְזִיר אוֹ עַל מְנָת לְשַׁלֵּם הַכּל אָסוּר שֶׁלֹּא יַרְגִּיל עַצְמוֹ בְּכָךְ:
Rámbám magyarázóiban nem látok ebben érdekeset, a CM-ben vannak jó chákirák (pl. Kcot), de a Metivtá a legerősebb itt.
איסור גניבה ומי נקרא גנב ומאיזה שעה מתחייב. ובו ח סעיפים:אסור לגנוב אפי' כל שהוא דין תורה ואסור לגנוב אפי' דרך שחוק ואפי' ע"מ להחזיר או כדי לשלם תשלומי כפל או כדי לצערו הכל אסור כדי שלא ירגיל עצמו בכך:
״לֹא תִּגְנֹבוּ״ דִּכְתַב רַחֲמָנָא לְמָה לִי? לְכִדְתַנְיָא: לֹא תִּגְנֹב – עַל מְנָת לְמֵיקַט, לֹא תִּגְנֹב – עַל מְנָת לְשַׁלֵּם תַּשְׁלוּמֵי כֶפֶל.